Ξεσκαρτάρισμα και οργάνωση σπιτιού - Declutter and organize your home - Decovibes

 Ξεσκαρτάρισμα και Οργάνωση Σπιτιού - Declutter

Ως φανατικός άνθρωπος της τάξης και της οργάνωσης στο σπίτι και στη ζωή μου γενικότερα, τα τελευταία 6 χρόνια, κάθε Αύγουστο αμέσως μετά τις καλοκαιρινές διακοπές αρχίζω το ξεσκαρτάρισμα ή αλλιώς decluttering, όπως το λέμε τελευταία! Έχω μια συγκεκριμένη μέθοδο που σε μένα αποδίδει και θέλω να τη μάθω και σε σένα. 

saving boxes
Κουτιά Αποθήκευσης

1. Φτιάξε λίστα

Για κάθε τι που θέλουμε να κάνουμε πάντα ξεκινάμε με μια λίστα. Γράψε λοιπόν σε ένα χαρτί τα μέρη του σπιτιού σου που χρειάζονται ξεσκαρτάρισμα. Εγώ ας πούμε στη λίστα μου φέτος έγραψα 👉 

  • συρτάρι με τάπερ διότι είχα πολλά χωρίς καπάκι και πολλά ραγισμένα. 
  • αποθηκευτικός χώρος κρεβατιού (εκεί πραγματικά χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα)
  • γραφείο (ντοσιέ - κλασέρ - παλιές αποδείξεις - γενικά άχρηστη χαρτούρα που συσσωρεύεται
  • ντουλάπι μπάνιου
  • ντουλάπα παιδικού δωματίου
Εκεί σταμάτησα τη λίστα, αν και είχα και άλλα πράγματα να γράψω, γιατί ήξερα ότι δε θα προλάβω με τις καθημερινές δουλειές που έχω να κάνω κάτι παραπάνω. Ήδη ήταν πάρα πολλά. Μεγάλο το στοίχημα γιατί ήθελα να προλάβω να τα κάνω μέχρι 10 Σεπτέμβρη και ξεκίνησα 16 Αυγούστου. Φαίνονται πολλές οι μέρες αλλά πίστεψέ με δεν αρκούν αν έχεις και άλλες υποχρεώσεις που τρέχουν. Ωστόσο ανέλαβα να το κάνω και θα το κάνω. Ακόμα κάθεσαι ? Φτιάξε και εσύ τη λίστα σου ΤΩΡΑ!!

2. Ξεκίνα πρώτα με το πιο εύκολο project 

Προκειμένου να τελειώσεις γρήγορα τη πρώτη σου δουλειά και να δώσεις μια ώθηση στον εαυτό σου να συνεχίσει καλό θα ήταν να ξεκινήσεις με κάτι απλό. Η ικανοποίηση που παίρνεις όταν βλέπεις ότι τα καταφέρνεις είναι μεγάλη. Εγώ για παράδειγμα ξεκίνησα από το ντουλάπι με τα τάπερ που για μένα ήταν εύκολη υπόθεση μιας και ήταν ήδη οργανωμένο και απλά έπρεπε να αφαιρέσω 3-4 πράγματα, να το καθαρίσω και να τα ξανατοποθετήσω όλα μέσα με τον ίδιο τρόπο.

3. Βγάλε τα πάντα έξω

Το μεγάλο στοίχημα για μένα ήταν ο αποθηκευτικός χώρος του κρεβατιού, ο οποίος είχε καταντήσει μια μεγάλη αποθήκη. Είχε μέσα τα πάντα, από αναμνηστικά της παιδικής μου ηλικίας, αναμνηστικά από το σχολείο, διακοσμητικά αντικείμενα, παλιές κονσόλες παιχνιδιών, παλιά router, καλώδια, μαξιλάρια, λούτρινα, νεσεσέρ, επιτραπέζια, κρεμάστρες, ευχετήριες κάρτες, φωτογραφικές μηχανές, μέχρι και σακβουαγιάζ. Τα έβγαλα λοιπόν όλα έξω και ξεκίνησα να ξεκαθαρίζω τι θέλω και τι δε θέλω. Κάποια πράγματα με το που τα είδα ήξερα ακριβώς που έπρεπε να πάνε. 

οι κρεμάστρες έπρεπε να πάνε στη ντουλάπα, τα σακβουαγιάζ στην αποθήκη, τα μαξιλάρια τα φρέσκαρα και τα έβαλα σαν έξτρα στο κρεβάτι μαζί με τα άλλα 2 που είχα, τα παλιά router πήγαν για πέταμα, τα επιτραπέζια παρέμειναν εκεί γιατί δεν υπήρχε άλλη κατάλληλη θέση, οι φωτογραφικές μηχανές πήγαν στο συρτάρι του γραφείου, τα νεσεσέρ πήγαν στο ντουλάπι των καλλυντικών και κάτι διακοσμητικά περιττά που δε χρησιμοποιώ ποτέ επίσης πετάχτηκαν.
Και τώρα ξεκινάει το δύσκολο έργο. Άρχισα να ανοίγω ένα ένα τα κουτιά και να ξεκαθαρίζω τι θέλω να κρατήσω. Συγκέντρωσα σε ένα κουτί όλες τις ευχετήριες κάρτες από πρόσωπα που ήθελα να κρατήσω και κάποιες άλλες από ανθρώπους που δεν έχω πια επαφές τις πέταξα. Το ίδιο έκανα και με τα αναμνηστικά του σχολείου και γενικά της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Προς μεγάλη μου έκπληξη ξεφορτώθηκα πάρα πολύ μεγάλο όγκο άχρηστων πραγμάτων και αυτό με έκανε να νιώθω ανακούφιση.
Όταν τελείωσα ήταν όλα οργανωμένα μέσα στα κουτιά τους με ετικέτες και επιπλέον ο μισός χώρος του κρεβατιού ήταν ελεύθερος. Τί ωραία!!!
Δε θα σου κρύψω βέβαια ότι αυτό το project μου πήρε 4 μέρες για να το τελειώσω γιατί έπρεπε να κοιτάω κάθε χαρτάκι και κάθε κάρτα τι γράφει και να σκέφτομαι αν το θέλω. Άξιζε όμως τον κόπο.

4. Βάλε τάξη στο γραφείο σου

Το γραφείο, τα συρτάρια του και τα ντουλάπια είναι ο επόμενος επικίνδυνος χώρος του σπιτιού που αν αφήσεις να συσσωρεύονται πράγματα γίνεται μια ωρολογιακή βόμβα έτοιμη να εκραγεί. Όσο πιο ακατάστατο και ανοργάνωτο είναι το γραφείο τόσο θα σε δυσκολεύει να καθίσεις να δουλέψεις και να συγκεντρωθείς.
Η επόμενη δουλειά μου λοιπόν ήταν να βγάλω από το ντουλάπι του γραφείου όλα τα ντοσιέ έξω και να ξεκινήσω το ξεσκαρτάρισμα της χαρτούρας. Πέταξα ένα σωρό από αποδείξεις που κρατούσα για άγνωστο λόγω από το 2005. Αδιανόητο για μένα. Μα που χώραγαν όλες αυτές οι αποδείξεις. Όλες αυτές οι άχρηστες αποδείξεις. Πέταξα παλιά συμβόλαια από γυμναστήριο, από ασφάλειες αυτοκινήτου, αποκόμματα από τραπεζικές συναλλαγές, παλιά τέλη κυκλοφορίας, παλιά ΚΤΕΟ, δημόσια έγραφα που τα είχα 20 φορές φωτοτυπημένα το κάθε ένα και ένα σωρό ακόμα από άχρηστα έγγραφα που απλά έπιαναν το χώρο στο ντουλάπι μου χωρίς λόγο. Πέταξα κουτιά από κινητά που δεν έχω πια. Αν έχεις στο θεό σου. Το κινητό δε το έχω πιά, το κουτί όμως το κράταγα.. Έλα Παναγία μου!!
Το ξεσκαρτάρισμα συνεχίστηκε και στα συρτάρια του γραφείου, όπου και εκεί βρήκα ένα σωρό χαρτάκια και σημειώσεις που πια δε χρειαζόμουν. Πέταξα στυλό που δεν έγραφαν, λαστιχάκια καμένα και παλιές ατζέντες.
Τέλος καθάρισα και τακτοποίησα την επιφάνεια του γραφείου, ώστε να έχω το χώρο που θέλω για να δουλέψω και φυσικά να μου κάνει αίσθηση να καθίσω.
Αυτή η δουλειά μου πήρε μια μέρα για να τη τελειώσω. Όμως άξιζε γιατί τώρα έχω περισσότερη όρεξη να κάτσω στον υπολογιστή και να κάνω τις δουλειές μου.

5. Κάνε χώρο για να μπούνε όλα στη σωστή τους θέση

Σειρά λοιπόν για μένα έχει το ντουλάπι του μπάνιου, το οποίο συνδέεται απόλυτα με τη ντουλάπα του παιδικού δωματίου. Και θα με ρωτήσεις τώρα εσύ.. "Μα πώς γίνεται αυτό?" Και όμως γίνεται. Στο ένα ράφι του μπάνιου έχω τις πετσέτες του προσώπου και στο από πάνω ράφι έχω όλα τα χαρτιά υγείας και δίπλα ένα νεσεσέρ με γάντια μιας χρήσης. Και οι πετσέτες σώματος που είναι άραγε? Μα φυσικά στο παιδικό δωμάτιο. Διότι δε χώραγαν κάπου αλλού οπότε έπρεπε κάπου να τις χώσουμε. Ε λοιπόν αυτό τώρα θα αλλάξει. Πάνω από ντουλάπι του μπάνιου υπήρχε ελεύθερος χώρος, πήρα λοιπόν τις διαστάσεις και βρήκα 2 κουτιά με καπάκι στα οποία θα βάλω όλα τα χαρτιά υγείας και έτσι οι πετσέτες σώματος θα μεταφερθούν στο ράφι στο μπάνιο. Εκεί που έπρεπε να ήταν εξαρχής δηλαδή.
Και κάπως έτσι τελείωσε για μένα το φετινό ξεσκαρτάρισμα. Για να πω την αλήθεια μου θα ακολουθήσει άλλο ένα μικρό προς τα τέλη του Οκτώβρη που κάνω ντουλάπες. Αλλά το γερό το declutter το κάνω μια φορά το χρόνο κάθε Αύγουστο μετά τις διακοπές. Ελπίζω να σε βοήθησα να βάλεις μια τάξη στη σκέψη σου και να σου έδωσα το κίνητρο για να ξεκινήσεις και εσύ το δικό σου declutter. 



SOS - SOS : Αν θέλεις να λαμβάνεις ειδοποιήσεις στο Youtube για τα νέα βίντεο που ανεβαίνουν κάνε  ΕΓΓΡΑΦΗ στο κανάλι και ➦ κλικ  στο καμπανάκι 🔔.

Στον ιστότοπο υπάρχουν εξωτερικοί σύνδεσμοι συνεργατών. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να λάβω μια μικρή προμήθεια, χωρίς επιπλέον κόστος για σένα, αν αγοράσεις κάτι μέσω αυτών των συνδέσμων. Όλα τα προϊόντα επιλέχθηκαν και προτείνονται βασισμένα στο προσωπικό μου γούστο.

Ελπίζω να σου άρεσε η σημερινή μου οργάνωση. Ευχαριστώ που διάβασες το άρθρο μου. Περιμένω τα σχόλιά σου ή γιατί όχι και τις δικές σου προτάσεις. Γράψε μου τι σου άρεσε και τι όχι. Γράψε μου τι  θα ήθελες να σου οργανώσω ή τι χώρο θα ήθελες να σου διακοσμήσω. Αν θέλεις μπορείς να μου στείλεις και μια φωτογραφία του χώρου σου με τις διαστάσεις και θα σου προτείνω τι μπορείς να κάνεις φτιάχνοντάς σου ένα σχέδιο. Ακολούθησε με στα social media για να βλέπεις τη δουλειά μου και από εκεί και κάνε εγγραφή στο newsletter που θα βρεις πάνω πάνω στη σελίδα για να λαμβάνεις ειδοποιήσεις όποτε ανεβαίνει μια νέα ανάρτηση.

Και μην ξεχνάς να ονειρεύεσαι, να χαμογελάς και να ζεις όπως σου αρέσει!!

                                            



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είσοδος Σπιτιού - Ιδέες Διακόσμησης - Προτάσεις Αγορών - DecoVibes

Μοντέρνο σαλόνι κουζίνα πρόταση διακόσμησης για μικρούς χώρους και σπίτια

Μοντέρνα διακόσμηση υπνοδωματίου κρεβατοκάμαρας με ιδιαίτερο στυλ